کلمات دم بلند یا long tail keyword چیست؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

کلمات کلیدی Long tail اصطلاحات جستجو با حجم جستجوی نسبتاً کم و سطح رقابت پایین تری هستند.همچنین، طول این اصطلاحات (3+ کلمه) بیشتر از انواع کلمات کلیدی دیگر است.
تمرکز روی کلمات کلیدی دنباله دار یک تاکتیک عالی در جستجوگرها است. کلمات کلیدی طولانی ، کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی هستند که خاص تر، و معمولاً طولانی تر نسبت به کلمات کلیدی متداول ترهستند. کلمات کلیدی Long-tail از ترافیک جستجو کمتری برخوردارند، اما معمولاً از نظر خاصیت ارزش تبدیل بالاتری دارند. آنها به شما امکان می دهند به مرور، بازدید بیشتری از سایت خود داشته باشید و توسط مخاطبان جدید و با انگیزه پیدا شوید. به عبارت دیگر این کلمات تعداد سرچ پایینی دارند اما نرخ تبدیل و احتمال جذب کاربر در آنها بسیار بالاست.

کلمات کلیدی دم بلند

حتی اگر تعداد کمی از افراد به دنبال کوئری های دم طولانی می گردند، وقتی آنها را با هم جمع می کنید، در واقع دم های طولانی قسمت عمده ای از جستجوهای Google را تشکیل می دهد و این موضوع به ویژه امروزه بیشتر قابل روئیت است زیرا افراد بیشتری از جستجوی صوتی استفاده می کنند.
در واقع ، Ahrefs گزارش می دهد، 92٪ کل کلمات کلیدی که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند، دم طولانی هستند.
به طور کلی در مقابل کلمات کلیدی کوتاه، کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords قرار دارند. Long Tail به معنی دم دراز است. کلمات Long Tail بسیار خاص و در عین حال هدفمند هستند و همین موضوع سبب اهمیت آن ها در موفقیت کسب و کارهای آنلاین می شود. به کارگیری هوشمندانه کلمات کلیدی طولانی سبب افزایش مناسب ترافیک ورودی سایت و بهبود نرخ کلیک سایت خواهد شد. مزیت استفاده از این کلمات در این است که کاربرانی وارد سایت می شوند که دقیقاً بدنبال همان چیزی بوده اند که در سایت شما ارائه شده است و همین موضوع سبب افزایش جذب کاربر می شود.

چرا باید روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنیم؟

هر چه اصطلاحات جستجوی شما طولانی تر (و مشخص تر) باشند، رتبه بندی برای این اصطلاح آسان تر است. به دلیل گستردگی اینترنت، یافتن مخاطب برای مکان خاص خود آسان تر است. تمرکز روی گروهی از کلمات کلیدی دنباله بلند می تواند در کل باعث ایجاد ترافیک زیادی شود.

یکی دیگر از مزایای تمرکز روی کلمات کلیدی دم طولانی این است که، اگرچه از این کلمات کلیدی کمتر در جستجو استفاده می شود، بازدید کننده ای که وب سایت شما را با استفاده از آنها پیدا می کند به احتمال زیاد خدمات یا محصول شما را خریداری می کند.
اگر می خواهید چیزی را بفروشید، باید محصول خوبی داشته باشید. و شما باید به خوبی بدانید که محصول یا وب سایت شما چه چیزی را می تواند به مخاطبان شما ارائه دهد. چه چیزی محصول یا وبلاگ شما را خاص می کند؟ اگر این را بدانید و درک کنید، کار شما بسیار ساده تر خواهد شد که مخاطبان خود را حفظ کنید تا بتوانند وسایل خود را بخرند. بنابراین کمی وقت بگذارید و به منحصر به فرد بودن محصول یا وبلاگ خود فکر کنید و آن را یادداشت کنید. پس، شما مرحله اول تحقیق درباره کلید واژه خود را به پایان رسانده اید. مرحله بعدی ایجاد لیستی از کلمات کلیدی است. سعی کنید در ذهن مخاطبان خود قرار بگیرید. این افراد به دنبال چه خواهند بود؟ وقتی صحبت از محصول یا سایت شما می شود ، از چه عباراتی استفاده می کنند؟ فکر کردن در مورد موضوع اصلی و کلمات کلیدی head احتمالاً بسیار آسان خواهد بود، اما یافتن کلمات کلیدی دم بلند ممکن است کمی چالش برانگیز باشد.
Yoast SEO پیشنهادهایی را برای عبارت های کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی تمرکز شما ارائه می دهد. این ابزار برای کمک به شما در استفاده از عبارات کلیدی مرتبط برای تقویت متن شما طراحی شده است و همچنین می تواند برای یافتن آن کلمات کلیدی دم دراز به شما کمک کند. هنگامی که در حال نوشتن یک پست یا صفحه متمرکز بر یکی از کلمات کلیدی هستید که قبلاً به آن فکر کرده اید ، کافی است بر روی دکمه “دریافت عبارات کلیدی مرتبط” در قسمت عبارت کلیدی تمرکز کلیک کنید. لیستی از عبارات کلیدی پیشنهادی مرتبط که مخاطب شما از آنها استفاده می کند، به دست می آید که می تواند کلمات کلیدی دم بلند نیز باشد:

کلمات مرتبط

چرا کلمات کلیدی Long Tail برای سئو سایت مهم هستند؟

دو دلیل اصلی وجود دارد که ممکن است بخواهید روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید:

دلیل شماره 1: کلمات کلیدی دنباله بلند آنقدر رقابتی نیستند.

وقتی نوبت به سئو می رسد، دم طولانی ها نسبت به اصطلاحات کوتاه تر، بسیار کمتر قابل رقابتند.در نتیجه رتبه بندی آنها آسانتر است.
به عنوان مثال ، یک کلمه کلیدی دم کوتاه مانند “ایجاد لینک” بیش از 6 میلیارد نتیجه در Google دارد:

لینک سازی
بنابراین اگر می خواهید رتبه 1 را در گوگل برای آن سال کسب کنید، باید بیش از 6 میلیارد سایت دیگر را کسب کنید.

بله

از سوی دیگر ، به یک نسخه طولانی از کلمه کلیدی مانند “بهترین نرم افزار ایجاد پیوند SEO” نگاه کنید.

بهترین لینک سازی

این کلمه کلیدی دنباله بلند، نسبت به عنوان “ایجاد لینک” رقابت بسیار کمتری دارد.

همین ایده در مورد Google Adwords (PPC) نیز صدق می کند. پیشنهاد استفاده از کلمات دم بلند می تواند ارزان تر و آسان تر از اصطلاحات فوق العاده محبوب باشد.

دلیل شماره 2: کلمات کلیدی دم بلند نرخ تبدیل بالایی دارند.

جستجوی دم طولانی فقط طولانی نیست. آنها همچنین خاص تر هم هستند. به عبارت دیگر: افرادی که اصطلاحات دم بلند را جستجو می کنند در مقایسه با افرادی که به دنبال اصطلاحات تخصصی هستند، در چرخه خرید بسیار بیشتر هستند.

به عنوان مثال ، یک کلمه کلیدی مانند: “رژیم کتو” را در نظر بگیرید.

کسی که به دنبال رژیم کتو است، احتمالاً سعی می کند بفهمد چیست. یا نحوه کارکرد آن به این معنی است که آنها نمی خواهند چیزی بخرند. اما شخصی که نسخه طولانی تری از این اصطلاح را جستجو می کند (مانند “مکمل رژیم غذایی کتو”) بسیار به خرید نزدیک است.

ویکی دمی می گوید ترافیکی که از اصطلاح دم طولانی ها دریافت می کنید به خوبی باعث نرخ تبدیل می شود.
همانطور که گفته شد، اکثر شرکت ها یا وبلاگ ها می توانند از این استراتژی بهره مند شوند زیرا به شما کمک می کند بازدیدکنندگان را با هدف جستجوی بسیار خاص جذب کنید.
اصطلاح کلمه کلیدی دم بلند از کتاب The Long Tail نوشته کریس اندرسون آمده است. در این کتاب، کریس اندرسون نشان می دهد که تقریباً برای هر کالایی بازاری وجود دارد. و اگرچه این بازار در برخی موارد واقعاً بسیار کوچک است، اما گستردگی اینترنت باعث می شود محصول، پست یا وبلاگ شما بسیار سودمند باشد.

تبلیغ کانال در تلگرام





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ویکی دمی
ت : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی